2 comments on “Homeopatia w Przeglądzie

  1. Miło mi, że autor tego bloga podziela mój niesmak po przeczytaniu tego artykułu, tyle że ja zamiast pisać notkę spędziłem pół godziny na ciskaniu "Przeglądem" po mieszkaniu i wyrażaniu się.

  2. Czy mi się wydaje czy Bronisław Tumiłowicz zakłada coś, co dopiero należałoby udowodnić? Leki homeopatyczne pomagają małym dzieciom i zwierzętom? Jakieś papiery na te wyjątkowo mocne twierdzenie?

    O lekach nie wiem, ale wiem z "Bad science" (polecam, taśmowe debunkowanie modnych bzdur), że efekt placebo działa na psy — więc czemu nie miałyby działać i leki homeopatyczne? Poza tym, podawanie leków niemowlakom czy psom będzie miało efekt placebo… na podającym. Bo podający wmówi sobie, że małemu teraz lepiej, że pomogło, że *coś* był w stanie zrobić.

    j.

Skomentuj

